PRIVACYBELEID
Dit privacybeleid, gebaseerd op de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR), legt uit welke persoonlijke gegevens worden verzameld in verband met onze activiteiten, hoe we deze gegevens verwerken, gebruiken en beschermen, voor welke doeleinden we ze gebruiken, evenals uw rechten met betrekking tot uw persoonlijke gegevens.
HET FUNDAMENTELE PRINCIPE VAN ONS BEDRIJF IS PRIVACY EN BESCHERMING VAN PERSOONLIJKE GEGEVENS
Privacy van personen en bescherming van persoonsgegevens zijn fundamentele mensenrechten. Het is onze plicht om zorg te dragen voor de persoonsgegevens die we verzamelen, verwerken en opslaan. Gegevens zijn een verantwoordelijkheid en mogen alleen worden verzameld en verwerkt wanneer dat nodig is, met veiligheidsmaatregelen ter bescherming ervan.
De tandheelkundige polikliniek ARENA houdt zich aan de volgende principes met als doel de privacy en persoonsgegevens van haar patiënten, bezoekers van onze website, sollicitanten, zakenrelaties en bezoekers te beschermen:
- We verzamelen niet meer persoonsgegevens dan nodig is
- We gebruiken persoonlijke gegevens niet voor andere doeleinden dan de gespecificeerde
- Wij slaan geen persoonsgegevens op als dit niet langer nodig is
- We verkopen, lenen of verspreiden nooit persoonlijke informatie
- We sturen geen persoonlijke gegevens naar derden zonder uw medeweten of als het niet nodig is
- We gebruiken geen geautomatiseerde verwerking voor besluitvorming of profilering
- We zorgen er continu voor dat persoonsgegevens veilig worden opgeslagen en beschermd.
Het is belangrijk om dit privacybeleid met aandacht te lezen en we hopen dat u er de tijd voor neemt. We hebben geprobeerd het voor iedereen zo duidelijk mogelijk te maken, met de wens om uw volledige vertrouwen te behouden in de manier waarop wij met uw persoonsgegevens omgaan.
Als u na het lezen nog vragen heeft over de bescherming van persoonsgegevens bij de ARENA Tandheelkundige kliniek of als u uw ideeën en aanbevelingen aan ons wilt overbrengen, neem dan gerust contact op met onze functionaris voor gegevensbescherming via de volgende contacten:
- per e-mail naar het adres dpo@arenapoliklinika.hr of
- per post naar het adres Stomatološka poliklinika ARENA, Remetinečki gaj 2k, 10000 Zagreb.
We verbeteren regelmatig ons privacybeleid om de bescherming van uw gegevens te verbeteren.
Dit privacybeleid is bijgewerkt op 16 september 2022.
WIE ZIJN WIJ?
Tandheelkundige kliniek ARENA, Remetinečki gaj 2k, 10000 Zagreb, OIB: 00416500880, handelt met betrekking tot uw persoonlijke gegevens als potentiële, huidige en voormalige patiënten, zakenpartners en kandidaten voor werk in de rol van gegevensbeheerder, die de doeleinden en methoden van verwerking van uw persoonlijke gegevens en zorgt voor alle veiligheidsmaatregelen voor uw persoonlijke gegevens, en met betrekking tot de persoonlijke gegevens van patiënten, treedt het ook op als een gezamenlijke gegevensbeheerder met gelieerde bedrijven ARENA DENTAL d.o.o., Ulica bagrema 2, 10431 Strmec en ASEF ADRIA d.o.o., Ilica 1A, 10000 Zagreb, binnen onze Adria Dental Group.
WELKE GEGEVENS VERWERKEN WE, HOE EN VOOR HOE LANG?
Bij het aanmelden van potentiële patiënten voor een gratis specialistisch onderzoek hebben wij uw persoonlijke basisgegevens (naam en achternaam) en contactgegevens (e-mail en telefoon) nodig voor een optimale communicatie over uw tandheelkundige gezondheid en overeenstemming over de datum van het eerste onderzoek, en de levering van een tandheelkundige scan of orthopan is zeker welkom, maar alleen als u deze heeft en met ons wilt delen, in overeenstemming met de regels voor het waarborgen van de rechtmatigheid van de behandeling van gezondheidsgegevens als bijzondere categorieën van persoonsgegevens volgens de GDPR met de hoogste beveiligingsniveau voor de verwerking van dergelijke persoonsgegevens.
Bij het verlenen van al onze tandheelkundige diensten aan u als onze patiënt, verzamelen we alle gegevens over uw tandheelkundige gezondheid terwijl we het patiëntendossier bijhouden, evenals een noodzakelijke reeks persoonlijke gezondheidsgegevens (aanwezigheid van chronische ziekten, infecties, bijzonderheden met betrekking tot het ontvangen van anesthesie, mogelijke allergieën, enz.) die nodig zijn voor het verlenen van tandheelkundige diensten en de bescherming van uw gezondheid tijdens de uitvoering van individuele specialistische behandelingen en chirurgische procedures, in overeenstemming met de regels voor het waarborgen van de wettigheid van de behandeling van gezondheidsgegevens als speciale categorieën van persoonlijke gegevens volgens aan de GDPR met het hoogste beveiligingsniveau voor de verwerking van dergelijke persoonsgegevens.
In uw patiëntendossier bewaren wij alle gegevens die relevant zijn voor het waarborgen van de hoogste kwaliteit van uw tandheelkundige gezondheid, die wij volgens de wettelijke voorschriften op het gebied van tandheelkunde tot tien jaar na beëindiging van de behandeling verplicht zijn te bewaren. voor het recht van de patiënt op vertrouwelijkheid van gegevens met betrekking tot de gezondheidstoestand in overeenstemming met de voorschriften inzake het bewaren van beroepsgeheimen, terwijl oudere gegevens worden gearchiveerd.
We bewaren de noodzakelijke basisgegevens van persoonsgegevens (naam, achternaam, ID-nummer, adres, uitgevoerde dienst) met het oog op het uitreiken van facturen voor diensten in overeenstemming met de boekhoudkundige en fiscale regelgeving.
Videobewaking wordt gebruikt om de eigendommen en veiligheid van onze medewerkers, patiënten, zakenrelaties en bezoekers te beschermen, en bewaakt alleen de acceptabele ruimte rond en in de bedrijfsruimten van de polikliniek, waarvan de opnameomtrek duidelijk is gemarkeerd met zichtbare kennisgevingen, en we bewaren de videobewakingsopnamen maximaal zes maanden vanaf de datum van aanmaak.
Wij sturen nieuws via nieuwsbrief over nieuws van onze polikliniek, over onze dienstverlening en speciale aanbiedingen alleen op basis van uw toestemming om uw e-mailadres hiervoor te gebruiken en gebruiken dit tot het moment van intrekking van de toestemming of uw bezwaar.
Hoewel u onze website kunt gebruiken zonder persoonlijke informatie te verstrekken, verzamelen wij, wanneer u contact met ons opneemt via ons contactformulier, met het oog op het bestellen van een gratis specialistisch onderzoek of behandeling, of met het oog op een mogelijke tewerkstelling, het aangaan van een zakelijke relatie of vragen, uw voor- en achternaam en e-mailadres. Zolang we een open communicatie hebben in de zin van het tot stand brengen van samenwerking en een eventuele contractuele relatie, zullen we uw persoonlijke gegevens verzamelen en blijven gebruiken en verwijderen bij het beëindigen van de contractuele relatie, bij het verstrijken van alle wettelijke verplichtingen of de beëindiging van het bestaan van rechtsgronden uit de GDPR met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens. We zullen uw eerste vraag beantwoorden via ons contactformulier op de website of rechtstreeks op onze e-mailadressen. Als er geen verdere communicatie tussen ons is, zullen we na 6 maanden al uw persoonlijke gegevens verwijderen.
Als u jonger bent dan 16 jaar, moet u toestemming krijgen van uw ouders of de persoon die de ouderlijke verantwoordelijkheid draagt voordat u persoonlijke informatie verstrekt via ons contactformulier.
Onze website bevat links naar andere websites en sociale netwerken (bijv. Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn) en dit privacybeleid is niet op hen van toepassing. We raden u aan de voorwaarden voor privacybescherming te lezen van elke website en elk sociaal netwerk dat u bezoekt, vooral waar u informatie achterlaat.
Cookies zijn kleine tekstbestanden die op uw computer of apparaat worden geplaatst en die helpen bij het aanpassen van de internetbrowserinterface. Met de noodzakelijke cookies die nodig zijn om de functionaliteit van onze website te garanderen, verzamelen of bewaren we geen van uw persoonlijke gegevens. Uw voorafgaande toestemming is nodig voor het gebruik van andere cookies waarmee we uw persoonlijke gegevens zouden verzamelen, en zelfs zonder uw vrije toestemming kunt u onze website nog steeds volledig gebruiken en hebt u ongehinderde toegang tot alle inhoud.
Onze website gebruikt de volgende noodzakelijke cookies:
Naam Type Duur Doel
AWSALBCORS HTTP 6 dagen beheer van serverbelasting
cookie_control_consent HTTP 1 jaar functioneel
cookie_control_enabled_cookies HTTP 1 jaar functioneel
url_cookie HTTP 2 dagen functioneel
Onze website gebruikt de volgende statistische en marketingcookies:
Naam Type Duur Doel
_hjAbsoluteSessionInProgress HTTP 1 dag Google Tag Manager, statistieken
_hjFirstSeen HTTP 1 dag Google Tag Manager, statistieken
_hjIncludedInPageviewSample HTTP 1 dag Google Tag Manager, statistieken
_hjIncludedInSessionSample HTTP 1 dag Google Tag Manager, statistieken
_hjRecordingLastActivity HTML sessiegebonden Google Tag Manager, statistieken
_hjSession_# HTTP 1 dag Google Tag Manager, statistieken
_hjSessionUser_# HTTP 1 dag Google Tag Manager, statistieken
__zlcmid HTTP 1 dag zopim.com, marketing
_fbp HTTP 3 maanden Facebook, marketing
_gcl_au HTTP 3 maanden Google AdSense, marketing
_ga_# HTTP 1 jaar Google Analytics, analytisch
_gat_# HTTP 1 seconde Google Analytics, analytisch
_ga HTTP 2 jaar Google Analytics, analytisch
_gid HTTP 1 dag Google Analytics, analytisch
Tijdens de selectie van kandidaten en tewerkstelling verzamelen we basisgegevens over kandidaten met het oog op het aangaan van een arbeidsovereenkomst, voor- en achternaam, woonadres, e-mailadres, telefoonnummer, opleiding en werkervaring en andere gegevens die u aan ons verstrekt via uw cv, als een set van uw belangrijke persoonlijke gegevens voor het uitvoeren van de selectie- en tewerkstellingsprocedure. Na afloop van het selectieproces nemen wij de geselecteerde kandidaten aan en verzamelen wij alle benodigde gegevens in overeenstemming met de wettelijke verplichtingen, terwijl sollicitaties en persoonsgegevens van afgewezen kandidaten op verzoek worden geretourneerd of permanent worden vernietigd, en op basis van uw toestemming bewaren wij deze voor eventuele toekomstige werkgelegenheid.
Elk van onze patiënten heeft gegarandeerd het recht om een klacht of klacht in te dienen over de geleverde diensten, waarbij we de nodige persoonsgegevens van de klager verzamelen en bewaren voor een periode van maximaal 12 maanden, in overeenstemming met de regelgeving in het veld van de bescherming van consumentenrechten.
WIE HEEFT TOEGANG TOT UW GEGEVENS?
We werken samen met betrouwbare zakenpartners die ons helpen onze diensten te leveren en te verbeteren en onze directe communicatie met u effectiever te maken. Wij verlenen toegang tot uw persoonsgegevens aan geautoriseerde externe verwerkers met het oog op de verwerking van persoonsgegevens namens ons en op basis van onze uitdrukkelijke instructies op basis van gesloten contracten over de verwerking van persoonsgegevens. Deze partners zijn verplicht tot strikte naleving van de geheimhoudingsplicht conform dit Privacybeleid, de contracten die wij met hen hebben gesloten en conform de verplichtingen uit de GDPR.
De door ons gekozen externe verwerkers zijn zakenpartners die ons boekhoud- en boekhouddiensten, personeelsselectiediensten, IT-diensten en onderhoudsdiensten voor bedrijfsapplicaties, videobewaking en web- en e-mailhosting leveren, zonder welke wij niet in staat zouden zijn om de hoogste kwaliteit van onze diensten te bieden.
Om de huisvesting van onze patiënten tijdens hun aankomst voor het eerste onderzoek en de procedure in onze polikliniek en het georganiseerde vervoer naar de polikliniek en accommodatielocaties te garanderen, delen we uw noodzakelijke persoonlijke gegevens met betrouwbare zakenpartners die ons transport- en accommodatiediensten verlenen .
We delen persoonlijke gegevens van patiënten en sollicitanten met gelieerde bedrijven ARENA DENTAL d.o.o., Ulica bagrema 2, 10431 Strmec en ASEF ADRIA d.o.o., Ilica 1A, 10000 Zagreb, binnen onze Adria Dental Group.
UW RECHTEN
U kunt te allen tijde contact met ons opnemen om uw rechten op het gebied van bescherming van uw persoonsgegevens uit te oefenen. Uw rechten zijn als volgt:
Het recht op toegang tot persoonsgegevens
U heeft recht op inzage in uw persoonsgegevens en om geïnformeerd te worden over welke gegevens en hoe wij deze verwerken, met welk doel en voor welke periode. Wij bieden u de mogelijkheid om uw persoonlijke gegevens in te zien of om een kopie van uw persoonlijke gegevens op te vragen.
Het recht om persoonsgegevens te corrigeren
U heeft het recht om onjuiste of onvolledige persoonsgegevens die u aan ons heeft verstrekt en die wij hebben verzameld, te corrigeren of aan te vullen.
Het recht om persoonsgegevens te verwijderen
U heeft het recht om ons te vragen uw persoonsgegevens te verwijderen, wanneer de gegevens niet langer nodig zijn om het doel te bereiken waarvoor ze zijn verzameld, wanneer u een gerechtvaardigde klacht indient of uw persoonsgegevens onrechtmatig worden verwerkt.
Het recht om bezwaar te maken
U heeft het recht om bezwaar te maken tegen bepaalde omgang met uw persoonsgegevens. U kunt bijvoorbeeld verzoeken dat wij stoppen met het verwerken van uw persoonsgegevens voor direct marketingdoeleinden.
Het recht op beperking van de verwerking
U kunt ons vragen om de gegevensverwerking te beperken, bijvoorbeeld wanneer verwijdering, correctie of bezwaar met betrekking tot uw persoonsgegevens in behandeling is en/of wanneer wij geen geldige grondslag hebben voor de verwerking van uw gegevens en u wilt dat wij deze bewaren. Wanneer de verwerking beperkt is, worden uw gegevens bewaard en niet verder verwerkt. Als u bijvoorbeeld de juistheid van uw gegevens betwist, wordt de verwerking van dergelijke gegevens beperkt totdat zeker is dat de gegevens correct zijn.
Recht op gegevensoverdracht
Wanneer de verwerking wordt uitgevoerd door middel van geautomatiseerde verwerkingen op basis van een contract of toestemming, hebt u het recht om de persoonlijke gegevens die u ons hebt verstrekt in een gestructureerd en algemeen gebruikt machineleesbaar formaat te ontvangen en deze gegevens over te dragen aan derden naar eigen inzicht.
Als u een van de bovengenoemde rechten wilt uitoefenen, kunt u een verzoek indienen:
- via e-mail op dpo@arenapoklinika.hr of
- per post naar het adres Stomatološka poliklinika ARENA, Remetinečki gaj 2k, 10000 Zagreb.
We zullen zo snel mogelijk, maar uiterlijk één maand na ontvangst van uw verzoek, op uw verzoek reageren. In het geval dat het niet mogelijk is om uw identiteit veilig te bevestigen, staat het ons vrij om een aanvullende verificatie van de identiteit van de aanvrager te vragen.
HET RECHT OM KLACHTEN IN TE DIENEN BIJ DE BEVOEGDE AUTORITEIT
U kunt te allen tijde rechtstreeks een klacht indienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit, met name in het EU-land waar u uw gewone verblijfplaats, werkplek of plaats van vermeende inbreuk heeft, als u van mening bent dat onze verwerking van uw persoonsgegevens niet rechtmatig is .
De directe contacten van de bevoegde toezichthoudende instantie in de Republiek Kroatië zijn:
AGENTSCHAP VOOR DE BESCHERMING VAN PERSOONLIJKE GEGEVENS (AZOP)
Selska cesta 136
HR - 10.000 Zagreb
Telefoon: +385 1 4609 000
e-mail: azop@azop.hr
website: www.azop.hr
HET VERBETEREN VAN DIT PRIVACYBELEID
We behouden ons het recht om de tekst van dit privacybeleid van tijd tot tijd aan te passen en te verbeteren, voornamelijk om te voldoen aan wettelijke wijzigingen, dat wil zeggen wijzigingen in de doeleinden en methoden van verwerking. We zullen uw rechten die voortvloeien uit dit privacybeleid of uit de overeenkomstige wettelijke voorschriften echter niet beperken. In het geval dat er wijzigingen zijn die van invloed kunnen zijn op uw rechten, zullen wij u tijdig en direct op de juiste manier op de hoogte stellen.